Bawa Sendiri Jika Tak Mahu Bayar 20 Sen - Akhbar Maya

Videos

Bawa Sendiri Jika Tak Mahu Bayar 20 Sen

Minggu ini Selangor kecoh kena bayar beg plastik 20 sen yang dikenakan oleh kedia-kedai runcit ,shoping mall dan segala macam kedai termasuk kedai keperluan 24 jam seperti 99 speed mart,7 eleven.

Bagi penulis blog pro BN menghentam Azmin Ali MB Selangor adalah pekara wajib,hingga tergagap-gagap MB Azmin nak jawab.

Pengguna pula ada yang tinggal barang gitu sahaja di kaunter  kedai begitu sahaja kerana tak nak bayar harga beg plastik 20 sen.

Isu beg plastik 20 sen macam isu sial buat rakyat Selngor,ada yang persoal kemana perginya hasil dua beg 20 sen kepada orang ramai.ada mengatakan polisi kerajaan selangor adalah untuk mengkayakan peniaga yang dah kaya raya dengan cara jual beg plastik 20 sen.

Ni lah bengongnya MB Selangor,kononya nak kurangkan jumlah sampah berbentuk plastik dan sebagainya bagi menjaga alam sekitar.hakikatnya itu semua menguntungkan peniaga yang dah kaya raya.

Bagi aku hal ini patut disokong,kerana yang memilih kerajaan selangor sekarang adalah antara yang kecoh-kecoh mempersoalkan kemana perginya hasil jual setiap beg plastik 20 sen kepada rakyat atau pengguna.

Taniah MB Selangor kerana berani tunjuk taring sebenarnya,buat yang tak suka bayar 20 sen untuk dapat beg plestik sila bawa bakul sendiri bila kepasar atau shoping mall dan sebagainya,jangan memekak seperti anjing dalam media sosial,kerana yang pilih kerajaan selangor hari ini adalah kau orang juga.


Share on Google Plus

About Musang Maya (Nur Shila)

0 comments:

Post a Comment