DAP Terdesak Mahu Sokongan Melayu - Akhbar Maya

Videos

DAP Terdesak Mahu Sokongan Melayu

Walaupun rakyat Malaysia pemimpin kaum Cina dalam DAP belum pandai untuk mempengaruhi orang Melayu sehingga terpaksa membayar gaji Saifuddin Nasution Ismail sebagai penasihat strategik Ketua Menteri Pulau Pinang.

Tidak mungkin Ketua Menteri Pulau Pinang .Lim Guan Eng masih bodoh dengan politik sehingga terpaksa ambil Setiausaha Agung PKR itu untuk menasihati beliau.

Tujuan sebenarnya hanyalah untuk mencari pengaruh dikalangan pengundi Melayu setelah sedar tndak tanduk terhadap Melayu Pulau Pinang selama ini menjadikan DAP tidakpopular dikalangan Melayu.

Tidakan DAP Pulau Pinang roboh gerai peniaga Melayu di negeri itu impaknya terasa kepada pengundi Melayu Selangor.
Sudah tentu PKR Selangor bimbang dengan kejadian berleluasa merobohkan gerai peniaga di Pulau Pinang menjadi Virus kemarahan Melayu negeri Selangor dan impaknya akan dirasai pada PRU 14 nanti.

Sekiranya tidak bersebab sudah tentu PKR tidak melepaskan Saifuddin Nasution untuk dijadikan hamba berbayar DAP.

Atau PKR sudah tidak lagi mempunyai dana bagi menyara hidup Setiausaha Agung itu sehingga membiarkan DAP pula jaga sebagai terenakan mereka.
Kelihatannya ada keterdesakan dikedua-dua belah pihak sama ada DAP atau PKR sehingga terpaksa melakukan sesuatu tindakan drastik.

Jika DAP sanggup bayar elaun Mat Sabu demi sebuah perjuangan mencari penyokong Melayu ,rasanya DAP sekali lagi sanggup melakukan pekara sama agar dilihat oleh Melayu bahawa parti itu mengutamakan semua bangsa.
Share on Google Plus

About Musang Maya (Nur Shila)

0 comments:

Post a Comment