PAN Penakut Nak Calon Mat Sabu di Sungai Besar - Akhbar Maya

Videos

PAN Penakut Nak Calon Mat Sabu di Sungai Besar

Presiden Parti Amanah,Mohamad Sabu terkenal hebat dengan semangat juangnnya sehingga tercatat sebagai pembaling mikrofon utama negara hendak dicalonkan di Pilihan Raya kecil Parlimen Sungai Besar ,Selangor.

Kononya Amanah adalah sebuah parti politik yang meletakkan Islam sebagai asas perjuangan dalam menggalas amanah agama,rakyat dan negara dengan matlamat berikut.Namun pengecut jelas tergambar apabila kawasan majoriti kecil menjadi pilihan utama untuk calonkan Mat Sabu.

Berbeza dengan UMNO yang tidak gentar samada sikit atau banyak majoriti kemenangan di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada PRU 13,kerana perinsip perjuangan dalam Islam telah di jelas oleh Allah melalui Firman pada surah Baqarah ayat 249

.....Orang-orang yang meyakini bahwa mereka akan menemui Allah berkata, 'Berapa banyak terjadi golongan yang sedikit dapat mengalahkan golongan yang banyak dengan izin Allah. Dan Allah beserta orang-orang yang sabar'.” (Al-Baqarah : 249)

Berpegan pada kalam kadim itulah,UMNO tidak mengambil peduli sekuat mana usaha gigih musuh politik dengan jentera yang ramai menyerang dipelbagai penjuru sehingga Perdana Menteri Malaysia turut hendak dijatuhkan.

Pemimpin Amanah yang mendarjatkan partinya sebuah parti Islam pula lari dari keyakinan sebenar apabila tiba masa bertempur dimedan sebenar bagi menentukan dasar yang dilaungkan selama ini diterima rakyat atau tidak.

Perjuangan yang dibawa UMNO jelas berperinsip dan diterima rakyat walaupun pemimpin diserang hebat dengan pelbagai corak fitnah.
Oleh itu calon UMNO tidak patut ditolak pengundi di kedua-dua PRK berdasarkan persepsi dan fitnah semata-mata,kerana sesuatu berita yang didengari melalui apa jua medium hebahan patut di tabayun terlebih dahulu dengan akal yang waras berdasarkan fitrah manusia yang suka kepada pekara mahmudah bukanya mengikut kehendak sifat mazmumah.

UMNO tidak melahirkan pemimpin yang seluar dalam putih besar,UMNO tidak melahirkan pemimpin yang terkait dengan bilik 121,UMNO juga tidak melahirkan pemimpin penggemar lubang belakang.

Segala fitnah kepada pemimpin UMNO hanyalah satu persepsi untuk mengaibkan sekali gus menjatuhkan parti keramat Melayu yang membela semua bangsa.

Parti pembangkang dari Harapan Baharu dan lainnya patut dibuang jauh-jauh dalam pikiran pengundi demi pembangunan dan kemajuan,kerana pembangkang hanya seperti Ayam bertelur sebiji riuh sekampung.
Share on Google Plus

About Musang Maya (Nur Shila)

0 comments:

Post a Comment